Sunday, August 19, 2007

انا مش بتفلسف علي فكرة ديه مجرد اراء خاصة بيا


آهداء للمدونة:

أحب اهدى المدونة دي لاخت انا بحترمها جدا واتعلمت منها كتير(وعلي فكرة هي اللى علي طول بتقولي بطلي فلسفه,البنت دي بتتفلسف أوى).

وبرده أطمنك عليا ومتخافيش بجد والله انا هاراعى كل النصائح اللى قولتيهالى لما قررت أدون يا أم أًًًٌٌٌَُُُُُُُسيد او معاذ (مستقبلا إن شاء الله ), ام يمنى (سابقا) بما إن أحنا كده كده عايشين في مجتمع ذكورى ولا إيه بلاش أعك من اولها.

ليه؟؟؟؟؟

هو انا ليه قررت ادون؟سألت نفسي السؤال ده وكمان هو انا ليه حبيت مجال التدوين اوى كده ومالاتش غير اجابة واحدة اصل انا بحب الحرية ولاقيت مساحة كبيرة منها اوى في المدونات يعنى اقول راى من غير ما حد يضيف عليه انا اللي املك حق التعديل في المدونة(ال يعني)وقررت أدددددددددددددددددددددددددددددددددددون.

طبيعي(مش هيسبونى)

عارفين لما شركة من النتجات الاستهلاكية تطلع في دمغاها وتحت هدايه في منتجاتها(بومبونى,لبان,والحاجات ديه)ولكل لما تجيب اى منتج تلاقى جاجتين وثلاثة لحد لما.............اهو هو ده اللي بيحصلي بالضبط مع الاخوات كل لما اروح حتة اللقيهم(ربنا يبارك)حتي في المدونة مش أدره اقولكوا كام حد راجهعا لغويا(علشان تعرفوا تقرئها محدش يفهمنى غلط)وفجاءة كده:عايزة اشارك معاكى في المدونة هنزل موضوعين بس (اناناسة قالتلى كده)قولتلها روحى اتجوزى الاول (فرحها بعد كام يوم)قالتلى بس اوعدينى قولتلها ماشى ماانا اتكتب عليا ومش هتسبونى(انا قولت اقولكوا بس هي هتوقع باسمها).

أناناسة ديه بالذات مادرش ارفضلها طلب بجد والله مع انى اكبر منها بسنه بس كتير بحس ان احنا بنتبدال الادوار يعنى ساعات بحس انى محتاجة اخد رايها وباستفيد جدا منه والعكس ربنا يدمها علينا يارب ياناناسة وربنا يسعد.

هو انا هكتب ايه؟

لا ميكنش عندكوا فكرة ديه حاجه بسيطه ان شاء الله هتعدى اول موضوع هيكون اسمه (الزواج علي الطريقه الاخوانية الحديثة)يلا خلينا نخبط من اولها هنزلوا قريبا

سسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسلام

صحيح نسيت اشكر اوشو(المرجعه اللغوية بتاعتى)وعلي فكرة باذات هي هتسمعوا عنها كتير في المدونة.

5 comments:

Anonymous said...

السلام عليكم

جميل ان يكون في مدونات للإخوان سواء (ذكور أو إناث عشان ما تزعليش) بس المهم انتي هتعملي ايه
او ناوية تكتبي ايه
بتفكري في مدونتك هتعملي ايه
مجرد مكان للدردشة ومكان تنفسي فيه عن غضبك ولا ايه بالضبط
انا بصراحة من الناس اللي مبسوطين ومش مبسوطين بموضوع التدوين بين الاخوان لأسباب كتيرة
هو كويس ان الناس تكتب مع العلم ان في ناس منهم ما ينفعش يكتبوا خالص
لكن في نفس الوقت الآراء واسلوب الكلام باحس كتير انه غير اللي اتربينا عليه.. ودايما حجة كل واحد اصل دي مدونتي وفيها آرائي... يا فرحتي بصراحة
يلا معلش داخل شمال من اولها بس هي نصيحة لوجه الله.
اخر حاجة معلش يعني (شوفي حد مصحح لغوي تاني :)
أبو جنة

انا مش بتفلسف علي فكرة said...

السلام عليكم:
اولا جزاكم الله خيرا علي النصيحة وان شاء الله تكون المدونة علي الاقل لا تسبب ضرر علي الاخوان ولا علي اى مبادىء لهم وانا مع حضرتك ان التدوين ليه ايجابياته وسلبياته وان شاء الله يكون فتحه كويسه للاخوان وجزاكم الله خيرا وبالنسبة لموضوع المصحح والله انا مش لاقية غيرها وربنا يسهل

Anonymous said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا يا جماعة والله متتخيلوش اد ايه انا فرحت بنزول المدونة دى جدا مش لشئ
اكتر من انى ارتحت شوية صغيرة من الاخت اللى كانت واكلة دماغى بالمدونة ومواضيعها والتصحيح اللغوى مهو انا نسيت اقولكم انى اوشو
هى اى نعم اكلت دماغى بالمدونة لكن منكرش ان مواضيعها قيمة بجد وفيها طرح لمشاكل كتيرة موجودة واحنا او غيرنا بنعانى منها
عموما اسال الله عزوجل ان يجعله فى ميزان حسناتها ويرزقها الاخلاص وايانا واياكم ان شاء الله

رشا الطلباوى said...

الله اكبر ولله الحمد

اخيرا بعتيلى اللينك

بس شكلها هتبقى مدونه جامده

ربنا يوفقك

ان شاء الله

انا مش بتفلسف علي فكرة said...

جزاكى الله خير ا يارشا والله انا مش بدخل كتير وربنا يسهل